2/21/12

Roos voor moeke!

Monday morning my dad told me the sad news that my mom has breast cancer. I cried all morning. I just wanted to be with her. My kids asked questions, I tried to explain. That same morning before the phone call they were cutting paper and drew stuff for ‘moeke’. When I finally heard her voice in the evening I felt better.

Mom, you are amazing!!! It was wonderful to see you so happy and ready to fight it! The kids enjoyed playing and talking with you on skype. Ekko even told me during the talk: ‘moeke is not sick anymore’. It was because you are so cheerful. That will give you the strength. I still feel sad, but seeing you and listen to you made believe you will be alright. And if we all believe in it it will be!

Everybody here sends you lots of good thoughts! Today we planned for a beach day. A girl from the garden day group, Zaida, 10 years old, asked if everybody could wear pink for you, to send you lots of love. And that’s everybody did. Even the ones from garden day that were not on the beach but working or doing something else wore pink today. That was so sweet of her, so sweet of everybody. Here a fun pictures.

I love you, you daughter!



Maandag morgen kreeg ik het trieste nieuws van mijn papa dat mijn mama borst kanker heeft. Ik weende de hele voormiddag. Ik wou bij haar zijn. Mijn kinderen vroegen wat er scheelde, I probeerde het uit te leggen. Diezelfde ochtend hadden ze papier zitten knippen met kleine tekeningen op die ze aan moeke wooden geven. Wanneer ik ‘s avonds haar stem hoorde voelde ik me beter.
Moeke, je bent geweldig!! Het was fanastisch om te zien hoe blij je was aan de skyp en te zien hoe klaar je bent om dit te overwinnen. De kindjes vonden het geweldig om met je babblen en te spelen. Ekko vertelde me tussendoor: ‘moeke is niet meer ziek’. Dat was omdat je toch nog opgewekt bent. Dat zal je ook de sterkte geven. Ik ben nog steeds triest, maar wanneer ik je zo zie dan geloof ik dat je ok zal zijn. En als we er allemaal in geloven zal het ok zijn.
Hier in Guam sturen al mijn vrienden je veel sterkte! Ze denken aan je. Vandaag planden we een dagje aan zee. Een meisje van de garden day groep vertelde iedereen dat we roos moesten dragen voor jou. Op die manier wou ze je veel liefde en sterkte sturen. En dat deed iedereen. Ook degene die er niet waren droegen vandaag roos naar hun werk of naar een andere activiteit. Dat was zo lief van haar, zo lief van iedereen. Hier een paar foto’s.
Ik zie je graag, je dochter!


 





This is Zaida, holding her tumb up for you.

Did is Zaida, die duimt voor jou.




No comments:

Post a Comment