2/25/12

Our tree climber

Ekko loves to climb trees, but lately it is getting to the point were Tom and me get scared it is too high. He is at least 6 m of the ground (balancing on tiny sticks, going outwards in the crown of the tree), and if we wouldn’t say srop he would be climbing higher. A few times Tom had to get him out. I don’t have pictures from when he is too high, because then I’m standing right under the tree to break his fall if it is needed. I told him now to climb on to a certain point or to climb one of the trees that isn’t that high. Tom told me joiking: if we can keep this kid alive until he is 16 that is big achievement.
He runs after Boonie in the boonies, no shoes, and gets back with Boonie in his arms.  Tom calles Ekko also Boonie now. He really acts like him, climbs tree, and runs in the boonies.
But I have to say I love this, although it scares me sometimes. He is a really nature boy, an island kid with no worries, a very spirited child.

The pictures show a small tree and a big one. In the last one, he climbed into the middle of the crown.

Ekko houdt er van om in de bomen te klimmen, maar de laatste tijd klimt hij toch een beetje te hoog. Hij is zeker 6 meter van de grond (dansend op dunne takjes in de kroon van de boom), en als we niet zeggen stop, dan zou hij nog hoger klimmen. Een paar keer heeft Tom er hem zelfs moeten uithalen. Ik heb geen foto’s van hem heel hoog in de boom omdat ik dan klaar stond om zijn val te breken mocht hij er uitvallen. Nu vertel ik hem maar tot een zeker punt te klimmen, dat hij er zelf terug uit kan of een kleinere boom te klimmen. Tom was aan het grappen: als we die jongen levend kunnen tot zijn 16de dan is date een prestatie.
Ekko loopt ook achter Boonie in de bosjes (boonies in het Engels) en komt terug met Boonie in zijn armen. Tom noemt hem nu ook Boonie. Hij doe took net zoals boonie: in de bomen en in de bosjes.
Maar ik moet zeggen, ik hou van dit alles, hoewel het me soms bang maakt. Hij echt een kind van de natuur, een eilandkind met geen zorgen, een spiritueel kind.

Op de foto’s zie je een kleine en een grote boom, daar zat hij halverwege de kruin.

 







1 comment: