7/6/12

More co-sleeping stories


It is funny to see how our kids try to take out all the best they can get out of sleeping with mom and dad. I usually put them to sleep. I told about the stories I tell the dark and how they each have their favourites. Lately ik combine them. Princesses, pirates, donkey’s and coconut crab stories are combined and with lots of success, they laugh their heads of. Then they all want to sing and do a rhyme and then we fall asleep. When Luna sleeps I can leave the room now, the boys will fall asleep on their own. Ekko started doing it, he is very sweet. He wants me to leave the door open a tiny bit so he can still hear me. Sometimes he falls asleep befo Luna or I fall asleep too. Then I’m usually squeezed inbetween them. When Tom goes to sleep he tries to find a spot. But by morning (when I prepare breakfast) Luna, Ekko and Bas know Tom is still around and then they all circle around him and sleep a bit longer. That is very helpful during the school year. I have to admit during the holidays I stay in bed too, snuggling.



Het is grappig om te zien hoe de kinderen het meeste uit ieder van ons halen wanneer we bij hen slapen. Ik stop ze gewoonlijk onder en blijf even bij hun. Ik vertelde al over de verhalen die ik vertel in het donker en hoe ieder zijn favoriete verhalen heeft. De laatste tijd combineer ik ze. Princessen, piraten, ezels en kokoskrab verhalen worden gemixt, met veel success en veel lachen voor het slapen gaan. Daarna willen ze allemaal zingen, we zeggen een rijmpje en vallen in slaap. Wanneer Luna slaapt kan ik de kamer verlaten, de jongens vallen zelf in slaap. Ekko begon er enkel recent mee. Hij is heel lief, hij wil gewoon dat ik de deur op een kiertje laat, zodat hij mij nog kan horen. Soms valt hij voor Luna in slaap, net zoals mama. Dan lig ik meestal onder hen bedolven en wanneer Tom komt slapen, zoekt hij ergens een plekje. Maar tegen de ochtend (ik sta meestal iets vroeger op om ontbijt en boterhammen voor school of zomerkamp te smeren) weten Luna, Ekko en Bas dat Tom er nog ergens is. Dan gaan ze allemaal rond hem liggen om nog een beetje langer te slapen. Dat is heel fijn, dan kan ik rustig aan de dag voorbereiden. Maar als het vakantie is dan nestel ik me ook tss de kindjes. 












No comments:

Post a Comment