7/4/12

Ekko’s last day of school at the Internation Montessori School

At the end of the schoolyear a few student graduate (when you go to kintergarden). The other students sing songs around them. It is always very beautiful.
Thanks sweet teachers. This school is really made for Ekko’s. He gets the space he needs and work at his own pace. Thanks classmates for being such a wonderful friends.
As last year, I organized a little art show in the school.
I teach the artistic concepts, processes and the use of the materials by a prepared environment in order to engage children’s artistic minds. Storytelling tought them about colors. Children express their understanding of a specific topic into their art. I gave them the opportunity to work on their own project for several weeks. The children also worked on a project with the whole class together. We put up an art show in the end of the school year because the sense of accomplishment children feel when they completed something is very important. I’m very proud of them. Especially, they where so little (last year I had a lot of students that where 5 and older, this year most of them where below 3-5).
We did watercolor, leaf printing, tapioca printing, acrylic painting, oil pastel, drip painting, weaving.
Bas tought on art class. He helped the kids with oil pastel and water color. He was a very patient teacher, left enough space for creativity, but helped where needed.
 
Op het einde van het schooljaar studeren telkens een paar kinderen af (die naar het eerste studiejaar gaan). De andere leerlingen zingen liedjes rond hen. Het is altijd bijzonder mooi.
Dank je wel lieve leerkrachten, deze school is echt gemaakt voor Ekko’s. Hij krijgt de ruimte die hij nodig heeft en hij kan zijn werk op zijn eigen ritme doen. Bedankt lieve kindjes om zulke geode vriendjes te zijn met Ekko.
Zoals vorig jaar organiseerde ik een tentoonstelling in de school.
Ik leerde hen artistieke concepten, processen en het gebruik van de materialen door het een voorbereide milieu aan te bieden om hun artistieke geesten te engageren. Verhalen vertelden hen over kleuren. Kinderen uiten hun zicht op de wereld in de vorm van kunst. Ik gaf hen de mogelijkheid om aan 1 project een paar weken te werken. De kinderen werkten ook aan een project met de hele klas. Op het einde van het schooljaar doen we een tentoonstelling omdat het gevoel iets bereikt te hebben belangrijk is voor een kind. Ik ben heel trots op hen, vooral omdat ze nog zo klein zijn (vorig jaar waren de meeste 5 of ouder, dit jaar tss 3 en 5.
We werkten met waterkleuren, acrylic verf, stempelden met tapioca, maakten afdrukken van bladeren, oil pastel, drupverven en weven.
Bas gaf ook een kunstles over oil pastel en waterkleur Hij was een geduld leerkracht die voldoende ruimte gaf voor creativiteit maar toch wist wanneer te helpen.











  





  

















This one is from Ian, he came along with his two sisters one day, he is 7.

This one is from Ariadne, she came along with her sister and brother one day, she is 11.




  

1 comment:

  1. Else, the artwork is amazing! It's so neat to see the result of all the time and energy you put in at Ekko's school. I love being able to see the photos. I'm sure everyone at the school is glad to have Luna joining them next year so they can keep you around :)

    ReplyDelete