7/14/11

Bezoekje aan Doll

I encountered this very special man when I was 18 years old in a park in Gent where he was painting. He told me he wanted to find a model for a portrait and asked me. It was a beautiful experience and I he became a very good friend. He told me a lot about art and took me to classic concerts. When Tom and I went living together he gave us one of his paintings. It is still in our living room, but now in Guam. Because Bas loves to paint himself I took him along for a visit. He loved looking at all the paintings and materials and appreciated the apple juice and petit beures (Beglian cookies).

Deze, wel heel bijzondere man, ontmoette ik toen ik 18 jaar was in een park in Gent waar hij een landschap aan het schilderen was. Hij wou graag nog eens een portret schilderen en vroeg of ik geen model wou zijn. Het was een fantastische ervaring en ik hield ere en goede vriend aan over, die me wat bij bracht over kunst en nam me mee naar klassieke concerten. Wanneer Tom en ik gingen samenwonen schonk hij ons een schilderij en dat hangt nog steeds in onze living, maar nu in Guam. Aangezien Bas zelf graag schildert nam ik hem mee voor een bezoek. Hij vond het heel leuk om alles te zien en het appelsap en de petit beurkes werden ook geapprecieerd. 


 

No comments:

Post a Comment